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Termo 200: calzón  s m  
Definición: Peza de roupa do home que cobre o abdome inferior e as pernas ata o xeonllo, xer. provida de aberturas laterais nas perneiras, abotoadas ou fechadas con cordón, que deixan ver os calzoncillos. Podía ser de pano ou pardomonte ou, para gala, de pana. 
Contexto 1: «Co picote elaboraban mandís, saias, chaquetas, corpiños, calzóns, mantelos, mantelas...» [VGE: 10]
Contexto 2: «As teas máis finas tales como o pano sedán, veludo, etc. Usábanas xeralmente para adornar dengues, mantelos, chaquetas, calzóns, etc.» [VGE: 11]
Contexto 3: «Nas pernas [levaban] as cirolas, xeralmente longas ata os pés atadas con cinta, que se podían ver entre o calzón e as polainas. Outras veces eran algo máis curtas e caían por riba das polainas.» [VGE: 12]
Contexto 4: «La prenda más importante son os pantalõis ("pantalones"), quizá antiguamente llamados calzõis (...) que se sujetan a la cintura con un cincho o cinto (a cincha es una tira larga de cuero para las caballerías), el cual abrocha por medio de una fibela o fibeleta ("hebilla"). No obstante hay muchos hombres que usan los tirentes, o "tirantes".» [EVA: 89]
Contexto 5: «O calzón é tamén de pano, de cór escura, provisto nalgúns sitios de mandil, peza situada na parte outa da dianteira e que se pode desabotoar por riba cando fai falla. O calzón vai provisto de faltriqueira ou de alxibeira, gran bulsa ista derradeira que pode chegar ós xoenllos e incruso, coma socedía nas Mariñas, saír pola botoadura da perna. O calzón pasaba un pouco dos xoenllos e tiña as parte laterás inferiores abertas, deixando saír as cirolas ou calzurras, feitas de lenzo de liño. O calzón ía suxeto cunha faixa roxa, negra, azul ou doutras córes, mais coas puntas dependurando un pouco nun dos costados.» [O: 281]
Contexto 6: «Non embargantes, a fins do século XVIII atópanse os calzóns cinguidos por baixo do xoenllo e as pernas cubertas con meias, en troques das polainas que aparecen despóis.» [O: 282]
Contexto 7: «A prenda que primeiro se perde é o calzón, sustituido a fins do século XIX polo pantalón, co que comenza a se usar tamén o chapeu de copa baixa e abas anchas, no que moitas veces se puña unha pruma de perdiz.» [O: 282]
Contexto 8: «Dentro de ese realismo podemos apreciar que le traje era el clásico que aún hemos visto en Compostela en pleno siglo XX, y se componía de jubón, calzóns, alguno con los adornos blancos formados por el saliente de los calzoncillos, y otros sin adornos ceñidos por debajo de las rodillas, camisa, que muchos llevan remangadas por el trabajo, medias zapatos y el pelo corto.» [TG: 25]
Contexto 9: «Encaramado se halla un paisano cogiendo fruta, vestido de chaqueta corta y calzón, sombrero en la cabeza, pierna y pies desnudos.» [TG: 27]
Contexto 10: «En el folio 41 "representa un paisano debajo de un árbol al parecer recién podado, con el típico traje labrego de diario; chaleco por encima de la chaqueta; calzón; cirolas por debajo; medias blancas de lana y zapato bajo. El color de la chaqueta y calzón es pardo, lo mismo que la monteira. Debajo del brazo una chaqueta. En la espalda un morral de redecilla."» [TG: 27]
Contexto 11: «A su derecha el de las ferreñas, más joven, de sombrero, chaqueta, calzón y descalzo de pierna y pie.» [TG: 27]
Contexto 12: «El gaitero, segundo personaje de la escena, luce en la cabeza repinicada monteira con la punta de candil hacia delante. Compone su vestimenta: chaqueta, chaleco, calzón, cirolas, polainas y zapatos.» [TG: 27]
Nota: Na parte dianteira, podía ter dous bolsos e un alzapón. Podía ir aberto por debaixo como para deixar ver os calzoncillos ou as cirolas ou, en zonas de clima rigoroso, ir cuberto pola media. Foi substituído polo pantalón.