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A procura retornou 61 entradas:

429  crespón
442  calcaño
443  calcañar
491  chiruca
495  carpín
500  chanclo
501  chapeu
456  candil
463  chal
471  casquete
391  caxemira
405  canutillos
canesú
36  camisa da muller
37  camisa
38  camisa de dúas partes
40  camisa rabela
54  corpiño
58  candil
62  cintura
200  calzón
202  calza
203  chupeta
206  chambra
228  coleto
231  calzoncillos
232  chulete
342  cinto
344  calzón de carteira
345  coroza
347  carapucho
348  capa de palla
353  copete
279  carteira
280  calzón de boca de cuza
287  capa
290  chapiño
313  calado
317  calesera
318  capa española
327  capotiña
328  capote
330  capote
236  chaqueta
237  cirolas
261  corbata
266  cofia
270  chinela
92  cáñamo
93  cos
101  colo
107  colete
108  chaleco
109  chaleque
110  cortina
111  canutillo
122  cofia
125  cánabo
140  chanca
142  chanco
181  crica



Resultado da consulta:

Termo 200: calzón  s m  
Definición: Peza de roupa do home que cobre o abdome inferior e as pernas ata o xeonllo, xer. provida de aberturas laterais nas perneiras, abotoadas ou fechadas con cordón, que deixan ver os calzoncillos. Podía ser de pano ou pardomonte ou, para gala, de pana.  [TRG: 37]  [TRG: 44]  [TRG: 19]  [TRG: 46]  [TRG: 49] 
Contexto 1: «Co picote elaboraban mandís, saias, chaquetas, corpiños, calzóns, mantelos, mantelas...» [VGE: 10]
Contexto 2: «As teas máis finas tales como o pano sedán, veludo, etc. Usábanas xeralmente para adornar dengues, mantelos, chaquetas, calzóns, etc.» [VGE: 11]
Contexto 3: «Nas pernas [levaban] as cirolas, xeralmente longas ata os pés atadas con cinta, que se podían ver entre o calzón e as polainas. Outras veces eran algo máis curtas e caían por riba das polainas.» [VGE: 12]
Contexto 4: «La prenda más importante son os pantalõis ("pantalones"), quizá antiguamente llamados calzõis (...) que se sujetan a la cintura con un cincho o cinto (a cincha es una tira larga de cuero para las caballerías), el cual abrocha por medio de una fibela o fibeleta ("hebilla"). No obstante hay muchos hombres que usan los tirentes, o "tirantes".» [EVA: 89]
Contexto 5: «O calzón é tamén de pano, de cór escura, provisto nalgúns sitios de mandil, peza situada na parte outa da dianteira e que se pode desabotoar por riba cando fai falla. O calzón vai provisto de faltriqueira ou de alxibeira, gran bulsa ista derradeira que pode chegar ós xoenllos e incruso, coma socedía nas Mariñas, saír pola botoadura da perna. O calzón pasaba un pouco dos xoenllos e tiña as parte laterás inferiores abertas, deixando saír as cirolas ou calzurras, feitas de lenzo de liño. O calzón ía suxeto cunha faixa roxa, negra, azul ou doutras córes, mais coas puntas dependurando un pouco nun dos costados.» [O: 281]
Contexto 6: «Non embargantes, a fins do século XVIII atópanse os calzóns cinguidos por baixo do xoenllo e as pernas cubertas con meias, en troques das polainas que aparecen despóis.» [O: 282]
Contexto 7: «A prenda que primeiro se perde é o calzón, sustituido a fins do século XIX polo pantalón, co que comenza a se usar tamén o chapeu de copa baixa e abas anchas, no que moitas veces se puña unha pruma de perdiz.» [O: 282]
Contexto 8: «Dentro de ese realismo podemos apreciar que le traje era el clásico que aún hemos visto en Compostela en pleno siglo XX, y se componía de jubón, calzóns, alguno con los adornos blancos formados por el saliente de los calzoncillos, y otros sin adornos ceñidos por debajo de las rodillas, camisa, que muchos llevan remangadas por el trabajo, medias zapatos y el pelo corto.» [TG: 25]
Contexto 9: «Encaramado se halla un paisano cogiendo fruta, vestido de chaqueta corta y calzón, sombrero en la cabeza, pierna y pies desnudos.» [TG: 27]
Contexto 10: «En el folio 41 "representa un paisano debajo de un árbol al parecer recién podado, con el típico traje labrego de diario; chaleco por encima de la chaqueta; calzón; cirolas por debajo; medias blancas de lana y zapato bajo. El color de la chaqueta y calzón es pardo, lo mismo que la monteira. Debajo del brazo una chaqueta. En la espalda un morral de redecilla."» [TG: 27]
Contexto 11: «A su derecha el de las ferreñas, más joven, de sombrero, chaqueta, calzón y descalzo de pierna y pie.» [TG: 27]
Contexto 12: «El gaitero, segundo personaje de la escena, luce en la cabeza repinicada monteira con la punta de candil hacia delante. Compone su vestimenta: chaqueta, chaleco, calzón, cirolas, polainas y zapatos.» [TG: 27]
Nota: Na parte dianteira, podía ter dous bolsos e un alzapón. Podía ir aberto por debaixo como para deixar ver os calzoncillos ou as cirolas ou, en zonas de clima rigoroso, ir cuberto pola media. Foi substituído polo pantalón.